Zomerse verrassingstour voor Eurowings & Düsseldorf Airport

Hoe maak je in de drukke zomerperiode toch impact bij reisagenten?


In de zomermaanden draait alles in de reisbranche op volle toeren. Voor Eurowings en Düsseldorf Airport was dat hét moment om hun herfstaanbod alvast in de kijker te zetten bij reisadviseurs in Zuid-Nederland. Maar hoe blijf je top-of-mind bij reisagenten, net in het hoogseizoen wanneer hun agenda’s overvol zitten? Met die vraag klopten ze bij ons aan. De uitdaging: een actie die wél zichtbaar is, maar de reisagenten niet te veel tijd kost.

Onze aanpak

Wij ontwikkelden een onverwachte activatie die zowel luchtig als memorabel was: een salesrun langs 64 reisbureaus in steden als Maastricht, Eindhoven, Den Bosch, Tilburg en Breda. Het idee? Reisagenten tijdens de warme, drukke zomerdagen trakteren op een lichte en verrassende onderbreking die hen even deed ontsnappen aan de dagelijkse routine.

Met een Eurowings-tray vol verfrissende mocktails en zomerse goodies zoals beachballs en strandhanddoeken zorgden onze twee hostessen voor een korte maar krachtige merkervaring. Als extra touch lieten ze flyers achter, zodat de merken ook na het bezoek nog top-of-mind bleven.

 

Follow-up: actie doortrekken naar het najaar

Als follow-up, lanceerden we een waarbij elk bezocht reisbureau in september een set van 5 postkaartjes ontvangt, elk met een andere Eurowings-bestemming vanuit Düsseldorf Airport en enkele USP’s van beide merken.

 

[:swvar:text:1331:]

Het resultaat

64 reisbureaus bezocht in 2 weken tijd
450 mocktails geserveerd
Sterke merkzichtbaarheid in Limburg en Noord-Brabant
Media-aandacht via TravelPro

De reacties van de reisagenten waren unaniem positief: het onverwachte karakter van de actie werd enorm gewaardeerd. Dankzij de korte interactie voelden de bezoeken nooit storend en ervaarden de reisagenten het als een luchtig, sympathiek contactmoment zonder tijdsdruk.

Media communiceerden vanuit eigen ervaringen

Content creation trips

Content creëren voor onze mediacampagnes. Dat werd de insteek van onze eerste content creation trip. Vanuit verschillende mediagroepen werden redacteurs meegestuurd om het echte Tenerife te gaan beleven. Actief toerisme, het premium aanbod, gastronomie, het kwam allemaal aan bod. We namen hen mee zodat ze zelf aan den lijve konden ondervinden hoe ze het best hun lezers konden overtuigen. Het resultaat? Hier ontstonden echte fans van de bestemming. 

Scroll door de mini website met DPG
Ontdek de focus op luxe en wellness van Sabato
Bekijk het verhaal van So Soir


Wandelen als hoofdfocus

Trek je wandelschoenen maar aan, want het Canarisch eiland is een echt wandelwalhalla. Niet alleen Spanjes hoogste berg, de Teide, nodigt je hier uit om te wandelen. Ook het groene Noorden en de laurierbossen van Anaga of de zwarte vulkaan en El Chinyero zijn stuk voor stuk prachtige gebieden voor fans van stappen in de natuur. Wij stuurden de wandelfederaties uit Vlaanderen en Nederland erop uit. Het werd meteen de basis voor een ruime samenwerking met een speciale wandelbrochure verdeeld als insert met hun magazine, online native content, een dedicated mailing en een verdeling van de brochure op de Fiets en Wandelbeurs in Gent.

Doorblader hier de wandelbrochure 


Influencers worden ambassadors

Later in het jaar organiseerden we een tweede content creation trip waarbij we enkele sterke influencer profielen uitnodigden om samen met ons content te maken. Zij gingen kayakken, mountainbiken, walvissen spotten, hotels testen en de koloniale stadjes bezoeken. Meteen de basis voor honderden foto's, reels en sterke videoverhalen die straks de basis zullen vormen voor onze (online) campagnes in 2024.

Bekijk hier de video gericht op actief toerisme
Bekijk hier de video gericht op het premium aanbod