Hier geht's los: mediacampagne urbanana
Het merk urbanana werd door de toeristische dienst van Noordrijn-Westfalen in het leven geroepen om de verstedelijkte regio van Keulen, Düsseldorf en het Ruhrgebied in de kijker te zetten, meer specifiek op het vlak van urban culture en creatief ondernemerschap. Met Thx.agency werden we in 2022 aangesteld om het merk en bijhorende aanbod bekend te maken bij een jong, cultureel georiënteerd en verstedelijkt publiek in Vlaanderen.
Concept
Om urbanana als merk in de markt te zetten bedachten we de baseline ‘Hier geht’s los’, ten eerste om duidelijk te maken dat urbanana een regio in Duitsland was en anderzijds om aan te tonen dat het een regio was waar er veel te gebeuren staat. We ontwikkelden een lokale urbanana.be landingspagina die we vulden met blogverhalen en video’s ontwikkeld door lokale Vlaamse content creators die we op pad stuurden in de regio. Die landingspagina werd verder gepusht door middel van een gerichte online marketingcampagne op Facebook, Instagram en Google, alsook via een urban posteringcampagne in de voornaamste Vlaamse centrumsteden, een mediacampagne in Metro en een samenwerking met Horst Festival in Vilvoorde.
[:swvar:text:1331:]
Let's talk facts
Resultaten
Met de urbanana-campagne bereikten we bij benadering 4 miljoen mensen. De BE landingspagina noteerde 200.000 unieke bezoekers uit België, terwijl onze video’s 72.000 views genereerde. Op die manier hebben we het merk urbanana bij een groot deel van de jonge, verstedelijkte bevolking in Vlaanderen in de markt gezet.