Duitse Nationale dienst voor Toerisme op The Tall Ships Races
Dat Duitsland enorm veel te bieden heeft als vakantiebestemming wisten we bij Thx.agency natuurlijk al langer. Hoog tijd om de troeven van ons buurland nog eens extra in de kijker te zetten. Op vraag van de Duitse Nationale Dienst voor Toerisme lanceerden we in de zomer van 2022 een brand awareness campagne. Hiervoor zetten we een partnership op met The Tall Ships Races en stonden we in voor de uitwerking en coördinatie van het project.
Concept
Van 22-25 juli konden de meer dan 850.000 bezoekers van het gratis, publieke evenement the Tall Ships Races in Antwerpen op een unieke manier kennismaken met de troeven van Duitsland. In de branded container van de Duitse Nationale Dienst voor Toerisme kregen bezoekers de kans om boven Duitsland te vliegen in VR, een foto te maken voor hun favoriete bestemming via een green screen of deel te nemen aan een wedstrijd waarmee ze kans konden maken op een weekendje naar Duitsland. De Duitse Nationale Dienst voor Toerisme stond samen met Tourismus Zentrale Saarland GmbH klaar om ter plaatse meer informatie te geven over German.Local.Culture. en Embrace.German.Nature.
[:swvar:text:1331:]
KPI's
Resultaten
De photo booth werd op veel enthousiasme onthaald. Duitsland stond op een orginele manier in de kijker en de toeristische dienst kreeg de kans om de natuurlijke en culturele troeven van Duitsland extra in de verf te zetten bij de meer dan 850.000 bezoekers van de Tall Ships Races. In totaal werden er meer dan 185 foto's gemaakt, goed voor 200 kwalitatieve nieuwe leads. Bovendien wordt het partnership met de Tall Ships Race internationaal als best practice gebruikt door de Duitse Nationale Dienst voor toerisme.