Culinair Nederland: Ook in les Pays-Bas vind je Haute-Cuisine
Nederland culinair op de kaart zetten en tegelijk werken aan spreiding van het toerisme. Dat was de focus van deze campagne. Samen bouwen aan nieuwe reissegmenten die meteen zorgen voor duurzame kansen. Het werd een campagne om de vingers bij af te likken. Een ontdekking van topproducten en hoogstaande gastronomie.
Onze aanpak?
Bestemmingen kijken steeds meer naar een toekomstgerichte en duurzame ontwikkeling van het toerisme. Dat is niet anders voor Nederland. Spreiding door aanbodinnovatie zorgt dat ervoor dat andere gebieden zoals de plattelandsregio’s mee op de toeristische kaart gezet worden, een heel belangrijke doelstelling van het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen).
Vanuit deze briefing ging Thx.agency samen met NBTC aan het sparren. Wie het platteland zegt, zegt lokale producten. Die producten worden steeds meer vanuit het principe van korte keten en kwaliteit gebruikt door heel wat toprestaurants. En daar zagen we meteen een grote kans. Een kans waarmee we tegelijk het imago van Nederland konden opkrikken. Want ook in Nederland vind je Haute-Cuisine. Meteen een nieuw reissegment om verder aan te boren. Dus gingen we aan de slag!
Ontdek hier meer over Culinair Nederland: www.holland.com/culinair-nederland