Bring Yourself, We’ll do the Same
Nederland zet zich als land in om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan. Als open en inclusieve samenleving wil het zich dan ook verder ontwikkelen in die richting. Maar hoe vertaal je dat naar toeristische positionering? Nederlanders zijn open en direct. What you see, is what you get. Als bezoeker ben je al snel één van hen. Hier word je ontvangen “als één van ons”. Een plek waar je helemaal jezelf kan zijn. Dat werd de insteek van een nieuwe imagocampagne voor het NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen). Bring yourself, we’ll do the same. Thx.agency stelde het mediaplan voor NBTC samen om stap voor stap het ‘nieuwe’ Nederland merk in de markt te zetten.
Tolerante wereldburgers
De campagne moest mensen bereiken die ruimdenkend waren en geïnteresseerd in contact met de lokale gemeenschappen. Noem ze gerust zelfverzekerde en tolerante wereldburgers. Een reeks verhalen werd gebruikt om onze doelgroepen te bereiken. Locals gaven een ‘gezicht’ aan troeven als natuur, stadsleven, gastronomie, architectuur, winkelen en bezienswaardigheden.
We kozen bewust voor communicatiefunnels waarin we Vlamingen stap voor stap het nieuwe Nederland laten ontdekken. Print, short form en long form video's zorgden voor awareness, online native artikelen gingen dieper in op de verhalen van de lokale ambassadeurs en retargeting van de opgebouwde audiences zorgde voor kwalitatief hoogstaand verkeer op de verschillende landingspagina's.
[:swvar:text:1331:]
Let's talk facts
Resultaten
Een campagne in verschillende golven gedurende het jaar zorgde voor meer dan 4,6 miljoen impressies via kanalen als De Morgen, Knack, WeekendKnack, Feeling en Nina en boeide meer dan 38.000 lezers met verhalen over een toeristische bestemming waar je gewoon jezelf kunt zijn.